مقالات خانه چین
فروشگاه

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

انتخاب میز مناسب برای شرایط خاص شما ممکن است کار ساده ای به نظر برسد ، اما به محض اینکه به طیف گسترده ای از میزهای موجود برخورد کنید ،خواهید فهمید که می تواند یک کار سخت تر از آن چیزی هست که فکر می کردید!

طراحی مبلمان اداری بسیار پیچیده تر از گذشته است و این بدان معنی است که قبل از خرید میز ایده آل خود ، یک انتخاب در نظر گرفته شده و دقیق را انتخاب کنید. از فضای اداری گرفته تا صفحه های اداری ، مبلمان اداری که برای فضای کاری خود انتخاب می کنید ، خواه یک دفتر رسمی باشد یا یک دفتر خانه ، باید از نظر جوانب مثبت و منفی وزن شود.

بیایید جوانب مثبت و منفی هر یک از محبوب ترین نوع میزهای اداری را که در حال حاضر به موارد ذیل تقسیم می شوند:

بررسی کنیم.

میزهای گوشه ای

این میزها ، همانطور که از نام آن پیداست ، به شکلی کاملاً مناسب در گوشه ای قرار می گیرند و به شما امکان می دهند فضای کار در جلوی خود و همچنین در هر طرف شما باشد. جوانب مثبت؟ میزهای گوشه ای مطمئناً عالی به نظر می رسند ، و حتی اگر بیشتر فضای آن کاملاً نامنظم باشد ، در اکثر اتاقها نیز جای می گیرد. این نوع میزها همچنین برای منازل خانگی ایده آل هستند و به شما این حس را می دهند که در اثر کار خود محاصره شوید ، بنابراین می توانید بدون حواس پرتی کاملاً خود را در این کار غوطه ور کنید.

پایین دست؟ احتمالاً بیشتر از همه به دنبال دیوار خواهید بود و مگر اینکه بخواهید روی یک میز بزرگ سرمایه گذاری کنید ، که فضای کمتری خواهید داشت.

میز های L-شکل

همانطور که از نام آن پیداست ، این نوع میز در یک L شکل می گیرد و فضای مسطح و طولانی تری را ارائه می دهد ، و سپس یک بخش کوچکتر به یک طرف شخص که در آنجا نشسته است ، ارائه می دهد. از نظر مزایای این نوع میزها جادار هستند و می توانید مانیتور خود را روی قسمت مسطح بلند قرار دهید ، یا در گوشه ای از L. این یک حس تقسیم را در میز شما ایجاد می کند که بخش جانبی آن می باشد. فضای جداگانه ای از بقیه

نکته منفی این نوع میزها این است که آنها کاملاً فضا را مصرف می کنند و اگر تصمیم دارید مانیتور رایانه خود را در آن قسمت قرار دهید ، می تواند فضای زیادی را به خود اختصاص دهد. این نوع میزها در واقع برای استفاده با صندلی های اداری ایده آل هستند.

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

میزهای مستقیم

این نوع میز از همان ابتدا شروع شده است ، و شما یک طیف گسترده ای از سبک ها ، از جمله میزهای اداری شیشه ای را در یک طرح مستقیم پیدا خواهید کرد. وارونه این نوع میز این است که محکم است و معمولاً در اکثر اتاق ها جای می گیرد و دارای لبه ای بلند است. می توانید از کل فضای میز استفاده کنید ، و هیچ جایی از فضا را از دست نمی دهید. بسیاری از افراد چیزی مدرن تر نمی خواهند. همچنین به احتمال زیاد این نوع میز را روبرو دیوار قرار میدهید.

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب را انتخاب کرد؟

شاید برای شما هم مبهم باشد که چگونه می‌‌توان میز و صندلی اداری مناسب را انتخاب کرد؟ یکی از مهم‌ترین ملزومات هر اداره میز و صندلی اداری آن می باشد. باتوجه به این‌ که اداره دارای دکوراسیون خاص خود می‌باشد و با توجه به راحتی کارکنان و در نظر گرفتن سلامتی آنان لازم است از میز و صندلی اداری مناسب برای اداره جات و متناسب با دکوراسیون انتخاب شود در این نوشته می‌خواهیم در مورد چگونگی انتخاب میز و صندلی اداری مطالب مهمی را برای شما قرار دهیم.

 

دکوراسیون اداری

امروزه دکوراسیون اداری می‌تواند بر بسیاری از موارد مانند فعالیت کارکنان، ارتباط داخلی سازمان‌ها و ادارات، کارایی محیط ، میزان بهره‌وری ، تزیین محیط و غیره تاثیرگذار باشد. به همین خاطر مهم است در دکوراسیون اداری از وسایل اداری مناسب مانند میز و صندلی اداری همراه با جای گذاری و طراحی دکوراسیون به‌صورت زیبا استفاده شود.

عوامل مختلفی وجود دارد که در یک دکوراسیون اداری باید رعایت شود تا ارگونومی خاصی در آن شکل بگیرد که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به: یکپارچگی در دکوراسیون ، نوع و موضوع فعالیت در دکوراسیون اداری، افزایش رعایت نکاتی که در سلامت کارکنان مؤثر می باشد، افزایش بهره‌وری ، میزان هزینه مصرفی و دوام وسایل اشاره کرد. نوع مشتریان با توجه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی آنان و فضای شفاف مورد اعتماد و صمیمی از دیگر عوامل تاثیر گذار می باشد.

از جمله اجزای مهم دکوراسیون های اداری می‌‌توان به میز و صندلی اداری، صندلی‌های انتظار برای مشتریان ، میز کنفرانس، کمد و قفسه ها ، میز مدیریت،  مبلمان اداری و غیره اشاره کرد.

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب

صندلی اداری

همان‌طورکه می‌دانید و در ابتدای مقاله عنوان شد یکی از مهم‌ترین ملزومات هر اداره میز و صندلی آن می باشد. انتخاب صحیح میز و صندلی اداری باعث ایجاد راحتی برای کارکنان می‌شود که باید متناسب با دکوراسیون انتخاب شود. در انتخاب صندلی‌های اداری لازم است به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب صندلی اداری باید در نظر داشته باشید سلامتی کارکنان می باشد که با انتخاب صحیح این امر محقق می شود. کارکنانی که در ادارات با سیستم رایانه سروکار دارند لازم است از صندلی‌های استفاده کنند که دارای پشتی های قابلیت ارتجاع به سمت عقب باشد. همچنین برای جلوگیری از خم شدن سر برای دیدن صفحه نمایش لازم است صندلی پشت سری داشته باشد. شاید بدانید که بهترین زاویه نشستن در حدود صد و ده درجه می باشد زیرا که در این حالت فشار کمتری به کمر وارد می شود.

صندلی اداری از نظر ارتفاع باید قابل تنظیم باشد، صندلی اداری نباید به گونه‌ای باشد که پای فرد به زمین نرسد یا پاها به سمت شکم جمع شود. در واقع می‌‌توان گفت که صندلی‌های اداری باید به شکل ویژه‌ای برای هر شخص شخصی‌سازی شده باشد تا بتواند به راحتی از آن استفاده کند. صندلی‌های اداری نباید آن‌قدر نرم باشد که شخص در آن فرو برود و امکان جابجا شدن را نداشته باشد.

چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب

میز اداری

همچنین شما برای انتخاب میز اداری مناسب می بایست به برخی از نکات توجه کنید که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به این موارد اشاره کرد: فضایی که میز اداری اشغال می کند در ادارات دولتی معمولاً میزهای مختلفی با اندازه‌های بزرگ‌تر و کشوهای بیشتر در نظر گرفته می‌شود و در شرکت‌ها و ادارات خصوصی معمولاً از میزهای ساده و گاهاً مناسب کار گروهی استفاده می شود.

میزهای اداری استفاده شده دارای صفحه‌ای از جنس ورق های چوبی و نئوپان بوده که سبک‌تر و ارزان‌تر می باشد و استفاده از صفحه ام دی اف باعث می‌شود که میز اداری سنگین‌تر شود. از دیگر روکش ها نیز می‌‌توان برای میزهای اداری استفاده کرد که از جمله آن‌ها به ملامین پلی گلاس و های گلاس اشاره کرد. نوع میز اداری به‌صورت خطی و عام باشد.

راهنمایی در خرید میز و صندلی اداری

در خرید میز و صندلی اداری لازم است برخی از نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. شکل صندلی اداری باید حالت اس مانند داشته باشد. استفاده از متریال مناسب در ساخت کفی و پشتی صندلی ضروری به نظر می‌رسد. بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که ضد عرق بوده و پشتی صندلی به گونه‌ای باشد که لباس فرد پس از مدتی طولانی به صندلی نچسبد.

امکان خم شدن صندلی به عقب تا زاویه صد و ده درجه وجود داشته باشد. برخی از میزهای اداری قابلیت تبدیل شدن به میزهای کنفرانسی را نیز دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. میز و صندلی اداری به گونه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌‌توان به میز و صندلی‌های مدیریتی، کنفرانسی، کارمندی، پذیرش و انتظار اشاره کرد.

نکات انتخاب میز و صندلی مناسب فضای اداری

برای طراحی یک محیط اداری باید با خلاقیت و نوآوری محیط را بررسی نمود تا بتوان در تمامی نقاط آن انرژی مثبت ایجاد کرد. میز و صندلی مناسب اداری برای انجام کارهای روزمره کارکنان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. میز و صندلی اداری جزو مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون اداری محسوب شده که می‌بایست به‌صورت کاملاً مناسب و استاندارد انتخاب شود. خصوصیات ظاهری صندلی و میز اداری را نباید نادیده گرفت چرا که اهمیت زیادی دارد. ارتفاع میزهای اداری باید به گونه‌ای باشد که بتوان با صندلی‌های مناسبی که در پشت آن واقع می شود ساعت‌های زیادی مشغول به کار در اداره‌ها شد.

همچنین صندلی‌های استاندارد باید ارتفاع و پشتی قابل تنظیمی داشته باشد.

به صورت کلی این‌که کارمندان مجبورند ساعت زیادی را بر روی صندلی‌های اداری بنشینند انتخاب یک صندلی مناسب باعث می‌شود تا خستگی کارمندان بهبود پیدا کرده و کارائی و بازده آن‌ها افزایش پیدا کند.

برای شما نیز ممکن است بارها پیش آمده باشد که در قسمت‌های شانه، دست و گردن خود پس از چند ساعت نشستن پشت میز رایانه دردهایی را حس کرده باشید که با انتخاب میز و صندلی مناسب می‌توانید این دردها را از خود دور کنید. از آنجایی‌که انتخاب میز و صندلی اداری تاثیر زیادی بر دکوراسیون محیط کار داشته که این امر باعث افزایش بازدهی می شود در ادامه می‌خواهیم به برخی از نکات اشاره کنیم که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها یک انتخاب صحیح‌تری داشته باشید:

 بهتر است پشتی صندلی‌ها دارای انحنای مناسب باشد تا گودی کمر را به‌خوبی پوشش دهد.

کفی و پشتی صندلی‌ها باید جنس مناسبی داشته باشد به صورتی که کارمند عرق نکند. پشتی صندلی هایی که برای نگارش استفاده می شوند بهتر است کمی مایل به جلو باشد و زاویه‌ای حدود هشتاد درجه برای فرد را در نظر بگیرد.

صندلی‌هایی که برای کار با سیستم رایانه استفاده می‌شود بهتر است کمی مایل به عقب باشد تا بتواند زاویه‌ای حدود صد و ده درجه برای افراد را تشکیل دهد. صندلی‌های خوب صندلی‌هایی می‌باشند که دارای پشت سری مناسبی هستند.

صندلی‌های اداری مناسب لبه نشیمنگاه آن‌ها گرد بوده که این امر باعث راحتی کارمند می شود. صندلی‌های اداری باید قابل تنظیم باشد تا کارمند بتواند طبق قد خود آن را تنظیم نماید. همچنین صندلی اداری بهتر است خیلی نرم نباشد به این معنا که کف صندلی نرم و راحت باشد ولی نه به اندازه یک مبلمان که فرد درون آن فرو برود، این امر باعث اختلال در خون‌رسانی می‌شود.

صندلی مناسب باید امکان حرکت و چرخش را داشته باشد تا بتواند از خستگی کارمند پیشگیری کند. مبلمان انتخاب شده باید به گونه‌ای باشد که با سایر اجزای محیط تناسب داشته تا افراد با مشاهده کردن دکوراسیون محیط کار جذب آن شوند. شما بهتر است از میان مبلمان متنوعی که در بازار وجود دارد مبلمانی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده حرفه و تخصص شما باشد. طراحی صندلی باید به گونه‌ای باشد که با نشستن صحیح بر روی آن گردش خون در بدن بدون مشکل انجام شود.

تاثیر میز و صندلی مناسب بر کارمندان

شاید تاثیر میز و صندلی‌های مناسب اداری را نادیده بگیرید اما باید توجه داشته باشید میز و صندلی‌های مناسب اداری باعث نظم بخشیدن به محیط شده که این امر باعث کاهش خستگی کارمندان می شود. همچنین انتخاب میز و صندلی مناسب نقش مهمی در محیط کار دارد. در طراحی میز و صندلی اداری توجه کردن به نکات پزشکی که برای سلامتی کارمندان ضروری می باشد از واجبات است که این امر باعث جلوگیری از ناراحتی‌هایی مانند دیسک کمر می شود.

استفاده از میز و صندلی مناسب اداری باعث افزایش بازده مغزی کارمندان می شود. میز و صندلی‌های امروزی و مدرن فضای های کمتری را در بر می‌گیرند و باعث افزایش بهره‌وری از فضاهای اداری می‌شوند. امروز میز و صندلی‌های اداری با طرح و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید برای خرید از یک مکان مناسب که منبع میز و صندلی اداری می‌باشد دیدن کنید تا بتوانید بنابر سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای کلی سبک میز و صندلی و مبلمان کلاسیک اداری

انواع میز و صندلی و مبلمان اداری کلاسیک مورد استفاده در شرکت و محیط‌های اداری عبارتند از:

میز و صندلی اداری صنعتی

طراحی صنعتی یک انتخاب محبوب در مکان‌های مسکونی و تجاری است که برای فراهم کردن توازنی منحصر به فرد از اجزای طبیعی و دست‌ساز استفاده می‌کند. این سبک خاص زمانی که با مدل های سنتی جزءنگر و مدل‌های مینیمال بی‌روح و جدید مقایسه می‌شود، تفاوت خود را نشان می‌دهد.

میز و صندلی اداری سنتی

اگر در یک دفتر حقوقی کار می‌کنید و یا تنها ظاهر مبلمان اداری کلاسیک و مجلل میز و صندلی‌های سنتی را دوست دارید، باید بدانید که دفترهای کار سنتی بسیار تاثیر‌گذار هستند و اجرای چنین سبکی در اکثر محل‌های کاری امکانپذیر است.

میز و صندلی اداری انتقالی

طراحی انتقالی ترکیبی از طراحی زیباگرایانه داخلی سنتی و مدرن است. زمانی که بحث طراحی سبک‌ها به میان می‌آید، طراحی سنتی و مدرن را می‌توان به راحتی تعریف کرد اما زمانی که اجزای انتقالی مورد نظر هستند، مرز بین این دو سبک در هم می‌آمیزد.

میز و صندلی اداری مدرن

طراحی‌های مدرن اداری شکل خاصی دارند که ساده و مرتب به نظر می‌رسند. تعجبی ندارد که این سبک امروزه با طراحی‌های مینیمال و دکورهای برجسته خود به یک سبک مد روز برای بیشتر شرکت‌های اداری و کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است.

مطالب آموزشی مرتبط:

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

وقتی در مورد کار در خانه فکر می کنید ، احتمالاً تصویری نسبتاً بت پرستی در ذهن خود دارید. مطمئناً ، از بسیاری جهات کار کردن در خانه می تواند کاملاً بیهوده باشد ، اما در دام تفکر و ایده آل قرار نگیرید.....

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

چه نوع میز اداری برای کار در خانه بهترین است؟

چه نوع میز اداری برای کار در خانه بهترین است؟

هنگامی که تصمیم می گیرید در خانه کار کنید ، باید بهترین فضای را برای راه اندازی خانه خود مشخص کنید و سپس باید مبلمان خود را به شکلی متناسب با دکوراسیون کلی خود بچینید ، که به شما یک محیط کار راحت و حمایتی می دهد.....

چه نوع میز اداری برای کار در خانه بهترین است؟

5 مزایای کار در خانه که شما ممکن است به آنها فکر نکنید

نکات انتخاب ميز اداری + جدیدترین مدل میز اداری

آشنایی با انواع میز اداری

انواع میز اداری

میز لاکچری مدیریتی مدرن

ابعاد استاندارد میز مدیریت | آشنایی با میز مدیریتی

   محصولات مشابه