مقالات خانه چین
فروشگاه

آشنایی با انواع میز اداری

مبلمان اداری به گروهی از مبلمان ها گفته می شود که معمولا در محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. شاید تاکنون به این موضوع توجه نکرده باشید که محیط کار نامساعد شما را بیشتر در معرض استرس و عدم کارآیی قرار می دهد که این موضوع خود به اهمیت مبلمان اداری اشاره می کند. مبلمان استاندارد راحتی و آرامش را برای کارمندان به همراه خواهد داشت همچنین قیمت مبلمان اداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، شرکت آفن تمامی اصول و قوانین ارگونومی را در مبلمان اداری خود رعایت کرده و محصولات خود را با مناسب ترین قیمت به بازار عرضه می کند که موجب رضایت و مشتریان این مجموعه شده است.

آشنایی با انواع میز اداری

میز اداری یکی از قسمت‌های کاربردی و مهم شرکت و اداره محسوب می شود. شما برای خرید انواع میز اداری می بایست آشنایی کلی در مورد میزهای اداری داشته باشید. توجه داشته باشید که کیفیت میزهای اداری بر روی کارایی افراد تأثیرگذار بوده چرا که می‌تواند سلامتی فرد را تضمین کند. در این نوشته قصد داریم تا در مورد انواع میزهای اداری مطالب مفیدی رو برای شما شرح دهیم.

اگر شما ازجمله افرادی هستید که می‌خواهید به‌تازگی برای اداره خود میز مناسب خریداری کنید بهتر است ابتدا با انواع میز اداری آشنایی داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب مناسب انجام دهید.

آشنایی با انواع میز اداری

میز مدیریتی

قطعاً می‌دانید که اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین اتاق‌ها در هر اداره و شرکت محسوب می‌شود که دکوراسیون آن دارای اهمیت بسیار بالایی است. میز مدیریت یکی از اجزای مهم اتاق مدیریت بوده که دارای طراحی خاصی است.

مدیران معمولاً ساعات زیادی را پشت میز سپری می‌کنند به همین دلیل استاندارد بودن میز دارای اهمیت بالایی می باشد. رنگ میز ، سایز و طراحی آن باید کاملاً در سازگاری با سایر اجزای اتاق باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب یک میز با کیفیت رعایت استانداردهای خاص و تناسب با بدن می باشد به گونه‌ای که شخص پس از ساعت های طولانی احساس خستگی و نارضایتی نداشته باشد.

شما برای خرید یک میز اداری و میز مدیریتی مناسب علاوه بر زیبایی و کیفیت بالا حتماً باید به نکات مهم استاندارد در این زمینه توجه داشته باشید. میزهای مدیریتی در انواع مختلفی ساخته می‌شود که نوع طراحی آن‌ها متناسب با کاربرد فضای اتاق، نوع اداره و غیره بسیار مؤثر است. میزهای مدیریتی معمولاً در رنگ‌های مشکی انتخاب می‌شوند دلیل این امر جذابیتی بیشتر رنگ‌های تیره می باشد.

اما رنگ میز را می‌‌توان متناسب با دکوراسیون و رنگ اتاق نیز انتخاب کرد. میزهای مدیریتی در مقایسه با سایر میزهای اداری دارای ابعاد بزرگ‌تری هستند و دلیل آن نیز کاربرد بیشتر این میزها در اتاق مدیریت می باشد. پس با توجه به موارد گفته شده شما می‌توانید یک میز مدیریتی مناسب خریداری کنید.

آشنایی با انواع میز اداری

میز کارمندی

میز کارمندی همان میز کارشناسی یکی دیگر از انواع میزهای اداری بوده که دارای تنوع بسیار بالایی است.  شما می توانید میزهای اداری مختلف را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متناسب با نیاز خود خریداری کنید. قیمت میزهای کارمندی متناسب با سایز، کیفیت و طرحی می باشد که متفاوت است. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب میز اداری خوب کارایی و داشتن استانداردهای کافی متناسب با بدن است.

برای خرید یک میز اداری مناسب بهتر است ابتدا فضای اتاق را در نظر بگیرید سپس متناسب با میزان فضای خالی اتاق خود یک میز مناسب را انتخاب کنید. همه ما می‌دانیم که کارمندان ساعت‌های زیادی را پشت میز خود سپری می کنند بهتر است این میزها دارای ارتفاع استاندارد باشد تا افراد پس از ساعت‌های طولانی کار دچار خستگی و درماندگی نشوند. شما باید برای خرید یک میز کارشناسی مناسب استانداردهای بدن را نیز در نظر داشته باشید.

میز کنفرانس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های میزهای اداری در هر شرکت و یا سازمان میز کنفرانس می باشد که معمولاً در اتاق جلسات و کنفرانس ها مورد استفاده قرار می گیرد از آنجایی‌که این میز کاربرد زیادی در تمامی ادارات دارد باید متناسب با طرح و دکوراسیون آن اداره خریداری شود. میزهای مذکور در طرح و مدل‌های مختلف و متناسب با افرادی که قرار است از آن استفاده کنند ساخته می شود.

همان طور که در جریان هستید این میزها فضای زیادی را اشغال می‌کنند ، بنابراین حتماً باید اتاق‌های کنفرانس دارای فضای کافی برای قرار دادن این میزها داشته باشد. در میز کنفرانس صندلی‌ها به صورتی قرار می‌گیرند که افراد مقابل یکدیگر بوده و بتوانند به راحتی در مورد موضوعات مختلف با یکدیگر مشورت کنند. ارگونومی میز کنفرانس نیز دارای اهمیت زیادی می باشد چرا که افراد ممکن است مجبور باشند ساعت‌های متوالی بر روی این میز فعالیت خود را بگذرانند.

ویژگی‌های میز کنفرانس

معمولاً برای ساخت میزهای کنفرانسی از جدیدترین متدها و مواد اولیه استفاده می شود. قیمت میزهای کنفرانس نیز متناسب با طراحی، ابعاد و جنس آن متفاوت است. میزهای کنفرانس با متریال‌های مختلفی مانند چوب ، چرم ، فلز و غیره تهیه می‌شود که هرکدام از آن‌ها متناسب با نیاز شما خواهد بود.

همان گونه که مشاهده کردید میزهای اداری از جایگاه بسیار مهمی در اداره یا سازمان برخوردار می باشند به همین علت برای این‌که بتوانید یک میز اداری مناسب خریداری کنید باید نکات مختلفی مانند استاندارد و باکیفیت بودن این میزها را در نظر بگیرید.

شما با مقداری هزینه بیشتر می توانید یک جنس مناسب تهیه کنید چرا که ارزش آن را دارد. زمانی که کارمند بتواند بر روی یک میز و صندلی مناسب کار کند بازدهی وی افزایش پیدا می‌کند، که این امر به‌خودی‌خود باعث افزایش و بهره‌وری بهتر سازمان می‌شود ، پس شما در هنگام خرید میز اداری می‌بایست به نکات گفته شده توجه کنید تا بتوانید یک میز استاندارد خریداری کنید.

میز کانتر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانتر اداری همان میزهای پیشخوان و پذیرش هستند که می توانند در اداره ها، بانک ها، مطب ها و غیره استفاده شوند. طراحی کانتر اداری باید به گونه ای باشد که ارتباط کارمندان و مراجعه کنندگان را تسهیل کنند. به دلیل اینکه کارکنان معمولاً مدت زیادی از این کانترها استفاده می کنند، باید به شکلی ساخته شوند که در طولانی مدت، موجب ایجاد ناراحتی و درد برای کارکنان نشود و با توجه به نیاز کارکنان آن شرکت ساخته شوند.

کاربرد میز کانتر

میزکانتر معمولاً نیازی به فضای زیاد ندارند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند. از میزهای کانتر برای تست محصولات ، میزکانتر تبلیغاتی ، میزکانتر منشی ، میزکانتر فروشگاه ، میزکانتر سمپلینگ و ... استفاده می شود و بیشتر فرودگاه ها ، فروشگاه ها ، سمینارها و سالن ها ، کلینیک ها ، بیمارستان ها و مطب مورد استفاده قرار میگیرد. میز کانتر یا پیشخوان با ظرفیت یک یا دو نفر برای قرار گیری در پشت آن، سازه ای سبک، قابل حمل و بعضا دارای قفسه برای قرار دادن بروشورها و نمونه محصولات است.

منشی یک شرکت مدیریت ارتباطات با مشتریان را بر عهده دارد و میز منشی در واقع منطقه ای است که مدیریت در آنجا انجام می شود، انتخاب دکوراسیون مناسب که میز منشی نیز جزو اجزای اصلی آن است می تواند در جذب مشتری و افزایش پرستیژ شرکت شما بسیار موثر باشد، دکوراسیون مناسب می تواند باعث آرامش مشتری شود و همین آرامش فکری در روند کاری شرکت تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت، علاوه بر تمامی این موارد مهمترین مسئله اثری است که میز و صندلی اداری محل کار روی کارمندان می گذارد، عملکرد یک شرکت وابسته به عملکرد کارمندان آن شرکت است که منشی شرکت یکی از بخش های مهم آن می باشد انتخاب میز منشی مناسب باعث خواهد شد تا منشی بتواند کارهای خود را بهتر انجام دهد و از بروز خستگی و مصرف زیاد انرژی جلوگیری شود. در متن زیر به بررسی نکات مهم در انتخاب مناسب میز منشی می پردازیم و اطلاعات مناسبی در مورد نحوه قرار گیری میز و خرید مناسب آن ارائه می شود.
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در فضای ادارات باید به آن توجه داشت، انتخاب کانتر و میزمنشی است. چرا که این دو مورد معمولا توجه و دید بیشتری را به خود جلب می‌کنند. البته کانتر و میز منشی تفاوت‌هایی هم با هم دارند که خیلی‌ها از آن‌ها غافل هستند و به آن‌ها توجهی ندارند. در ادامه سعی می‌کنیم تفاوت میز منشی و کانتر منشی را توضیح دهیم.

میز اداری کانتر

تفاوت میز منشی با کانتر

مهم‌ترین تفاوتی که کانتر و میز منشی با هم دارند، ارتفاع آن‌هاست. ارتفاع کانترها معمولا بین 90 تا 150 سانتی‌متر است. درحالی که میزمنشی بین 70 تا 100 سانتی‌متر ارتفاع دارد. از کانترها به عنوان نوعی پیشخوان استفاده می‌شود که ارباب رجوع و منشی بتوانند راحت‌تر با هم ارتباط برقرار کنند. درحالی که میز منشی معمولا متعلق به شخص خود منشی است.
اصولا میز منشی همراه یک صندلی فروخته می‌شود که جای نشستن منشی است. ولی کانتر اداری صندلی ندارد و طراحی آن هم به نسبت محیط هر اداره می‌تواند متفاوت باشد. کانتر و میز منشی علاوه بر ارتفاع از نظر طول و عرض هم با هم تفاوت دارند. همچنین کاربرد اصلی کانتر جدا کردن فضا و مرزبندی بین حریم منشی و ارباب رجوع است. درحالی که میز این حس را القا نمی‌کند و چنین کاربردی ندارد.
طراحی قسمت پذیرش و میز پذیرش هتل ها در فضاهای عمومی و در بدو ورود بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا پیدا کردن مسیر و طبقات مورد نیاز از قسمت پذیرش بوده و افراد زیادی برای کسب اطلاعات به این قسمت مراجعه می کنند. میز پذیرش هتل در مکان های عمومی و در فضاهای کوچک و بزرگ نیز در ابعادی کوچکتر وجود دارند و بایستی به صورتی شاخص و در نزدیکی وروردی طراحی شود تا دسترسی را آسان نموده و در بدو ورود افراد را با زیبایی و طراحی منحصر به فرد خود جذب نمایند.

کانتر بانکی چیست؟

یکی از وسایل مورد نیاز برای تمامی بانک ها و پست بانک ها، میز کانتر است. وجود میز کانتر در این مراکز، نه تنها برای قسمت پذیرش و ارتباط با ارباب رجوع ضرورت دارد، بلکه موجب زیباتر شدن فضای اداری نیز می شود. این نوع میز به صورت کشیده و مستطیل است. گاهی نیز آن را به صورت هلالی طراحی می کنند. نکته مهم در کانتر بانکی اینست که ارتفاع آن به گونه ای باشد که ارباب رجوع روی صندلی نشسته و با خیال آسوده کار های بانکی خود را به کارمند بانک منتقل نماید. به این منظور شرکت فضاگویا در ساخت کانترهای بانکی خود از ارتفاع 75 سانتیمتر استفاده می نماید. این ارتفاع موجب ارتباط فیس تو فیس می شود و اطمینان بیشتری را برای مشتری به همراه دارد، در حالیکه در گذشته از ارتفاع 120 سانتی متری در ساخت کانترهای بانکی استفاده میشد و مشتری در تمام مدت مجبور به ایستادن بود و نمی توانست با کارمند بانک ارتباط برقرار نماید.
میز رسپشن هر واحد اداری اولین تماس فیزیکی ارباب روجوع با آن واحد می باشد که باید جذاب و دارای فرم های متفاوتی از میز های کارمندی باشد.

مطالب آموزشی مرتبط:

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

انتخاب میز مناسب برای شرایط خاص شما ممکن است کار ساده ای به نظر برسد ، اما به محض اینکه به طیف گسترده ای از میزهای موجود برخورد کنید ،خواهید فهمید که می تواند یک کار سخت تر از آن چیزی هست که فکر می کردید!....

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

وقتی در مورد کار در خانه فکر می کنید ، احتمالاً تصویری نسبتاً بت پرستی در ذهن خود دارید. مطمئناً ، از بسیاری جهات کار کردن در خانه می تواند کاملاً بیهوده باشد ، اما در دام تفکر و ایده آل قرار نگیرید.....

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

چه نوع میز اداری برای کار در خانه بهترین است؟

5 مزایای کار در خانه که شما ممکن است به آنها فکر نکنید

نکات انتخاب ميز اداری + جدیدترین مدل میز اداری

انواع میز اداری

میز لاکچری مدیریتی مدرن

ابعاد استاندارد میز مدیریت | آشنایی با میز مدیریتی

   محصولات مشابه