مقالات خانه چین
فروشگاه

ابعاد استاندارد میز مدیریت | آشنایی با میز مدیریتی

امروز درباره ابعاد استاندارد میز مدیریت صحبت می کنیم. البته به واسطه گستردگی مدل ها و اندازه های میزهای مدیریتی عدد دقیقی برای ارتفاع مناسب میز مدیریت در دسترس نیست اما در اندازه گیری های طراحان این میزها یک سری ابعاد استاندارد میز مدیریت تعیین شده است که با در نظر گرفتن این عددها توسط طراحان، میزها به مرحله تولید و عرضه می رسند، در ادامه با تیمیس همراه باشید تا بیشتر صحبت کنیم.

ابعاد استاندارد میز مدیریت | آشنایی با میز مدیریتی

ابعاد استاندارد میز مدیریت چقدر باید باشد؟

میز مدیریت به خاطر هماهنگی با فردی که پشت میز نشسته باید در قسمت لبه جلویی میز پهنای مناسبی داشته باشد و هم چنین دارا بودن عمق استاندارد و مناسب نیز از دیگر اولویت می باشد. طول میز مدیریت باید بین: ۱۶۰ سانتی متر تا ۲ متر باشد و در آن سو هم عرض میز مدیریت باید ما بین: ۸۰ سانتی متر تا ۱٫۲ متر باشد، هم چنین ارتفاع میز مدیریت هم باید بین ۷۰ سانت تا ۱ متر باشد.

ابعاد استاندارد میز مدیریت

البته برای ارتفاع میز نباید زیاد نگران باشید زیرا که به طور معمول صندلی پشت میز است که نسبت به ارتفاع میز مدیریتی تنظیم می شود. اندازه میز شما نباید به قدری کوتاه باشد که نیم تنه شما را خیلی بالا نشان دهد و در آن سو نیز، نباید به قدری بلند باشد که شما را کوتاه نشان دهد و یا بالا بردن ارتفاع صندلی پای شما را از زمین جدا کند.

چند نوع میز مدیریتی داریم؟

به طور کلی در حال حاضر ۲ نوع میز مدیریتی داریم: کلاسیک و مدرن.

میز مدیریت کلاسیک

نمونه ای از میز مدیریت کلاسیک

میزمدیریت مدرن

نمونه ای از میز مدیریت مدرن
تمام مدل هایی که در بیرون میبینید زیرشاخه یکی از این دو نوع می باشند. میزهای کلاسیک بیشتر از ام دی اف و چوب ساخته می شوند و ظاهری سنگین و شیک و در بعضی موارد سلطنتی دارند. میزهای مدرن نیز دارای طراحی نو، لبه ها و گوشه های خمیده و استانداردهای روز هستند و بیشتر در رنگ های روشن و متوسط تولید می شوند. هرکسی بسته به روحیات، ماهیت کار و سلیقه شخصی یکی را انتخاب می کند.

در هنگام خرید میز مدیریت چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

اولین نکته این است: میز مدیریت! یعنی سر دسته و آلفای تمام میزهای شرکت شما، پس ظاهر میز باید فرق داشته باشد، ابعاد آن کمی بزرگتر از سایر میزها و هم چنین شکیل تر باشد. دومین نکته در هنگام خرید: علاوه بر نکاتی که در بالا به عرض شما رساندیم، از استحکام میز اطمینان حاصل کنید، زوایای میز را نگاه کنید، لولاهای درب ها و ریل های کشوهای میز را نگاه کنید و آنها را امتحان کنید تا از محکم بودن و دوام آنها اطمینان خاطر پیدا کنید.

چگونه و از کجا میز مدیریت را تهیه کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و مجتمع های تجاری فروش مبلمان اداری میز مدیریتی تان را تهیه کنید، یا اینکه به صورت آنلاین و غیر حضوری میز مدیریت خود را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی تیمیس یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع ملزومات و مبلمان اداری امروز پیشنهادهایی را برای شما در نظر گرفته است:

میز اداری و میز کنفرانس بهتر است چه ابعادی داشته باشد؟

یک میز کنفرانس اداری برای هر شرکت بزرگ و معتبری نیاز است، البته اندازه این میزها باید نسبت به محیطی که می‌خواهند از آن استفاده کنند مورد بررسی قرار بگیرد. فضای کنفرانس مورد نظر باید اندازه‌گیری شود، همچنین تعداد افراد مورد نیاز برای نشستن باید تعیین گردد، اندازه اتاق و صندلی‌های مورد نیاز با اندازه مناسب در استانداردها باید تطبیق داده شود. استفاده از اندازه استاندارد میز کنفرانس تضمین می‌کند که همه میهمانان شما دارای فضای کار کافی در محیط باشند و همچنین فضای مورد استفاده در اطراف میز را برای دسترسی راحت و خروج از صندلی‌های خود داشته باشند.
یک اتاق کنفرانس یا یک اتاق اداری یکی از مهم‎ترین اتاق‌های دفتر شما است. اینجاست که شما با افراد مهمی ملاقات می‌کنید، کارها را ارائه می‌دهید و کلیه امور ضروری را برای شرکت خود انجام می‌دهید. نحوه آماده‌سازی اتاق مناسب، نشان‌دهنده نظم و سازماندهی شما است. یک میز کنفرانس کاربردی در اتاق کار، درایت و مدیریت خوب را نشان می‌دهد و واکنش‌های مثبت در مورد شما و محیط کار خود را به همکاران تجاری و سایر افراد مهم که از اتاق استفاده می‌کنند، در پی دارد.

میز کنفرانس در اندازه‌ها، شکل‌ها برای مطابقت با دکوراسیون جدید اتاق یا تغییر آن وجود دارد. در سال 1986 میزها و مبلمان اتاق‌های کنفرانس سفارشی شکل گرفت. در زمینه میزهای بزرگ کنفرانس و میزهای اداری مطابق با نیاز‌های مشتریان ساخته می‌شوند. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان اندازه میز کنفرانس مناسب را برای کار خود انتخاب کرد. برخی از سفارش مشتریان این است که چند نفر از میز کنفرانس به طور هم زمان استفاده کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند ابتدا یک میز کنفرانس را انتخاب کنند و سپس بدانند که به چه اندازه ای نیاز دارند. اگر می‌خواهید فضای خاصی را امتحان کنید و پر کنید، می‌توانید اندازه میز کنفرانس را بر اساس ابعاد اتاق خود در نظر بگیرید. برای موقعیت‌های شغلی حداقل 30 اینچی برای هر مشتری توصیه می‌شود که البته این اندازه برای فضاهای کوچک است که ممکن است محدود شود. درغیراین صورت برای هر اتاق 36 اینچ راحت و مناسب است. این اندازه برای میزهای گرد نیز مناسب است. برای موقعیت‌هایی که کاربران به فضای بیشتری احتیاج دارند (به عنوان مثال، جلساتی که هر کس یک رایانه و اسناد روی میز دارد)، 42 اینچ مناسب است. برای اتاق‌های لوکس، شیک و بزرگ، 48 اینچ ترجیح داده می‌شود.

میز کنفرانس اداری

اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس فقط برای جلسات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه می‌توان به راحتی به عنوان مکانی برای دیدار با مشتری، برگزاری جلسات آموزشی برای کارمندان و انجام مصاحبه استفاده کرد. صاحبان مشاغل مختلف می‌دانند که ارائه مهم است. یک اتاق هیئت مدیره جذاب می‌تواند نقش موثری در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد. شما می‌خواهید اتاق کنفرانس شما حرفه‌ای و در عین حال محیطی آرام باشد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد نوع میز کنفرانس و سایر مبلمان اتاق جلسات که به آن نیاز دارید، باید ابعاد و اندازه و ویژگی‌های بسیاری را در نظر بگیرید.
 

ویژگی نمونه‌های مختلف میز کنفرانس

م یزهای مستطیلی و بیضی شکل، بیشترین تعداد صندلی را به خود اختصاص می‌دهند. میزهای ویدئوکنفرانس در هنگام استفاده از هر چهار طرف کارآمد است. میزهای کنفرانس U شکل و V شکل در ابعاد متنوعی وجود دارد اما بسیار ناکارآمد هستند، زیرا بسیاری از فضای آن جایی برای صندلی ندارد. نمونه‌های دیگر دارای بیشترین فضا و دارای طول و عرض زیادی هستند. آن‌ها ظرفیت حداکثر تعداد افرادی را که می‌توان در اتاق مورد نظرجای داد، را دارند. میز‌های مستطیل، یک کاربر را در هر انتهای میز در نظر می‌گیرد. میز‌های مربع دارای چندین کاربر در انتهای میز به صورت محدودتر هستند. در هر دو حالت می‌توان میزهای بسیار بزرگ در یک محیط مناسب داشت. معمولاً اعتقاد بر این است که قسمت خمیده میز کنفرانس به شکل قایق بوده و فضای نشیمن خوبی را فراهم می‌کند. اما برخی بر این باورند که اگر خمیدگی وجود نداشته باشد و سطح میز یکسان باشد، میزان دید و خطوط بینایی بهتری وجود دارد و همچنین دارای ظاهر زیباتر و شیک‌تری می‌باشد. میز‌های کنفرانس Racetrack شامل یک مرکز مستطیل شکل بوده که دارای دو انتهای نیم دایره است. آن‌ها نسبت به میز مستطیل شکل دارای طول و عرض کمتری هستند و در نتیجه برای نشستن تعداد افراد کمی قابل استفاده هستند. اندازه‌های بسیار بزرگ را می‌توان به صورت سفارشی تهیه کرد. میز‌های کنفرانس گرد، زیبا اما ناکارآمد است. آن‌ها فقط 78.5 درصد از فضای یک میز مربع را در همان ابعاد دارند. این باعث می‌شود تا فضای کافی زیر میز وجود داشته باشد تا افراد به یکدیگر لگد نزنند. میزهای گرد بزرگ معمولاً با یک مرکز باز ساخته می‌شوند. اگر محیط شما مربع نیست، می‌توان یک میز بیضی شکل برای آن محیط و فضا ساخت. زیرا این میزها دارای ابعاد و اندازه‌های سفارشی هستند.

میز کنفرانس بیضی شکل

میز‌های دیگری وجود دارد که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای اتاق کنفرانس است که معمولاً به آن‌ها میزهای VTC نیز گفته می‌شود. انتهای گسترده میز با دوربین و صفحه طراحی شده و برای صندلی استفاده نمی‌شود. ظرفیت آن با مستطیل به اندازه یک صندلی تفاوت دارد. این میز را می‌توان برای مشاهده بهتر تغییر داد. میز‌های بسیار بزرگ و گسترده معمولاً با یک مرکز باز ساخته می‌شوند. در همه این میزهای کنفرانس، صندلی‌ها در لبه‌های بیرونی آن‌ها قرار می‌گیرد. اندازه‌ها با توجه به محیط می‌باشند: 32 اینچ برای شرایطی که حداکثر ظرفیت مورد نیاز باشد، 36 اینچ جایی که فضای آزاد هم وجود داشته باشد و 48 اینچ جایی که فضای زیادی لازم است (مانند میز‌های قانون گذاری و قضایی). طول کل را از مجموع طول لبه‌های بیرونی اندازه‌گیری می‌کنند. این میزهای کنفرانس در اشکال مختلفی قرار می‌گیرند. اندازه این میزها باید همیشه برای اتاق بررسی شود. در مورد اندازه میزها و ظرفیت صندلی هیچ قانون جهانی وجود ندارد، اما در اینجا متداول‌ترین اندازه‌ها را نام می‌بریم:

48 اینچ، 54 اینچ، 60 اینچ، 32 اینچ، 72 اینچ، 96 اینچ، و.. تعداد صندلی با نحوه ظرفیت میز کنفرانس تعیین می‌شود.
توجه: هر شکل میز را می‌توان با استفاده از میزهای آزمایشی و سفارشی، ایجاد کرد تا بهترین اندازه را برای اتاق خود داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از آن را عمدتا برای جلسات دارید، یک میز کنفرانس چوبی ممکن است ایده‌آل باشد. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید گزینه‌ای برای اهداف آموزشی به گروه‌های بحث و گفتگوهای کوچک‌تر اختصاص دهید، یک میز کنفرانس کوچک ممکن است گزینه بهتری متناسب با نیازهای شما باشد.

میز کنفرانس کوچک

از آنجایی که میز کنفرانس نقطه کانونی اتاق خواهد بود، باید در انتخاب آن دقت لازم را داشت. محیط و اتاق هیئت مدیره تا حد زیادی به نوع میز کنفرانسی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. این از آنجایی که میز کنفرانس نقطه کانونی اتاق خواهد بود، باید در انتخاب آن دقت لازم را داشت. محیط و اتاق هیئت مدیره تا حد زیادی به نوع میز کنفرانسی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. این دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا حداکثر اندازه میز اتاق یا میز کنفرانس را که در اتاق کنفرانس شما قرار دارد تعیین کنید: شما می‌خواهید ابعاد فضای خالی که می‌تواند میز را در خود جای دهد، تعیین کنید، بنابراین طول و عرض اتاق را اندازه‌گیری کنید و موانع پرت مانند ستون‌ها و سایر مبلمان را اندازه بگیرید، اگر اتاق پیچیده و بزرگ است، بهتر است که متخصصان فضا را برای شما تجزیه و تحلیل کنند. فاصله بین میز و دسترسی به تمام محتویات با اندازه اتاق متفاوت است. برای فاصله‌هایی با طول 16 متر، حداقل فاصله 42 اینچ (3.5 فوت) در اطراف میز و 48 اینچ (4 فوت) توصیه می‌شود. برای فضاهایی تا طول 22 متر، حداقل فاصله 48 اینچ (4 فوت) در اطراف میز و 60 اینچ (5 فوت) توصیه می‌شود. برای فضاهای بیش از 22 متر، حداقل میزان فاصله 60 اینچ (5 فوت) از میز کار و 72 (6 فوت) توصیه می‌شود. بسیاری از سالن‌های کنفرانس دارای یک میز کنفرانس هستند. اندازه آن‌ها از 16 تا 24 متر است. میزهای باریک برای اتاق‌های کوچک‌تر مناسب هستند، در حالی که اتاق‌های بزرگتر فضای بیشتری را برای قرار گرفتن یک میز بزرگتر فراهم می‌کنند. شما همیشه لازم نیست به همان اندازه فضای اطراف میز را خالی بگذارید، به عنوان مثال ممکن است بتوان از قسمت‌های پایین‌تر از انتهای آن فاصله بیشتری گرفت و میز را قرار داد و می‌توان با باز گذاشتن در اتاق، کمک کرد تا هوا به خوبی در گردش باشد و محیطی مطلوب و مناسب ایجاد شود. میزها همیشه لازم نیست در مرکز اتاق یا بر روی محورهای اصلی اتاق قرار بگیرند.
اگر می‌خواهید افراد زیادی را در یک اتاق کوچکتر قرار دهید، باید جای جایگزینی در نظر گرفته شود. تجهیزات صوتی / تصویری اغلب به ابزار‌های مشخصی از پروژکتور تا صفحه نیاز دارند. اگر از میز برای تهیه این تجهیزات استفاده می‌شود، باید تمام نکات را در اندازه و ظرفیت میز در نظر داشت. تمام میزهای سفارشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت قطعات ارسال می‌شوند و برای مونتاژ و جداسازی آسان مهندسی می‌شوند. برای به دست آوردن ابعاد آسانسورها و درهای مورد استفاده برای دسترسی به فضا، به ویژه در ساختمان‌های قدیمی، این روش بسیار کار آمد می‌باشد.
 

میز کنفرانس بزرگ

میز کار

میز کاری که در دفاتر و شرکت‌ها از آن استفاده می‌شود نقش مهم و اساسی در سلامت افراد و کاربران دارد و ارتفاع استاندارد میز کار نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد تا کاربران دچار آسیب‌های جدی جسمی نشوند. این آسیب‌ها بیشتر در گردن، کمر، شانه و زانو خود را به مرور زمان نشان می‌دهد. برای کارهای سنگین ارتفاع میز کار باید 71-89 سانتی متر، برای کارهای سبک ارتفاع میز کار 94-86 سانتی متر و برای کارهای وقت گیرارتفاع میز کار 109-94 سانتی متر باشد.
 

میز مدیریت لیدوما

میز مدیریت

به نظر می‌رسد کار مدیریتی کاری سنگین بوده و مسئولیت زیادی بر دوش مدیر می‌باشد و به اندازه کافی چالش برانگیز است، باید و به همین دلیل میز مدیریت مناسب و استاندارد باشد. به خصوص اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را در سطح مناسبی حفظ کنید. زیرا مدیریت صحیح می‌تواند راندمان شما را بالا ببرد. این امر به این دلیل است که داشتن میز کار مناسب، به خودی خود بسیار نقش مهمی دارد. مهم تر از آن، که یک محیط تمیز و آرام برای کارمندان و یا مشتری‌های حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد.

میز مدیریت لیدوما

میز اداری

میز اداری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های هر دفتر است. در واقع، عملیات روزمره و سایر کارکردها بدون کمک آن‌ها امکان پذیر نیست. آن‌ها برای نگهداری پرونده‌ها و پوشه‌ها، مقالات مهم و نوشتن و نگهداری سیستم رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. میزهای اداری چیزی هستند که به طور مداوم در تمام روز استفاده می‌شوند. حتی وقتی کارمندان در طول تعطیلات مشغول کار نیستند، مقالات، رایانه‌ها و سایر وسایل آن‌ها روی میزها قرار می‌گیرد. انواع میزهای اداری در بازار وجود دارد. ناگفته نماند که در طی چند دهه گذشته با الهام گرفتن بیشتر از خانه‌ها، محل کار به سرعت تکامل پیدا کرد، زیرا شرکت‌ها در تلاش هستند تا فضاهای راحت ایجاد کنند تا کارکنان بتوانند تا حد ممکن کار کنند و خلاق باشند. این امر همچنین باعث شده است تا محیطی مشارکتی و ساکت، ایجاد کنند زیرا کارکنان وقت زیادی را در پشت میز خود می‌گذرانند. این تحولات تأثیر عمده‌ای در میز انتخابی داشته و منجر به انقلابی در طراحی میز‌های اداری شده است.
در قرن 18، به عنوان مفهوم ساختمان اختصاصی که فعالیت تجاری در آن صورت گرفته است، میزهای مورد استفاده با آن چه امروزه استفاده می‌شود بسیار تفاوت داشته است. اولین دفاتر به شکل ردیف میزها و صندلی‌هایی با مدیریت مستقر در دفاتر خصوصی مجاور که به طور معمول در سطح بالاتری بودند مبله می‌شدند، ارائه می‌شد. در نیمه دوم قرن، میزهای فانتزی با سیستم‌های نوآورانه رایج شدند. با توجه به تاریخچه طراحی میز اداری، باید از طراحی میزهای اداری، پویا هنری ون دو ولد نیز که در سال 1899 اختراع شد، نام برد که تا به امروز هنوز یک طراحی کلاسیک محسوب می‌شود.

مطالب آموزشی مرتبط:

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

انتخاب میز مناسب برای شرایط خاص شما ممکن است کار ساده ای به نظر برسد ، اما به محض اینکه به طیف گسترده ای از میزهای موجود برخورد کنید ،خواهید فهمید که می تواند یک کار سخت تر از آن چیزی هست که فکر می کردید!....

راهنمايي در مورد چگونگي انتخاب درست میز اداری

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

وقتی در مورد کار در خانه فکر می کنید ، احتمالاً تصویری نسبتاً بت پرستی در ذهن خود دارید. مطمئناً ، از بسیاری جهات کار کردن در خانه می تواند کاملاً بیهوده باشد ، اما در دام تفکر و ایده آل قرار نگیرید.....

چرا وقتی در خانه کار می کنید نباید در رختخواب دراز بکشید

چه نوع میز اداری برای کار در خانه بهترین است؟

5 مزایای کار در خانه که شما ممکن است به آنها فکر نکنید

نکات انتخاب ميز اداری + جدیدترین مدل میز اداری

آشنایی با انواع میز اداری

انواع میز اداری

میز لاکچری مدیریتی مدرن

   محصولات مشابه