مقالات خانه چین
فروشگاه

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای منزل و محل کار

برای طراحی یک فضای اداری باید تلاش کنید با خلاقیت و نوآوری این محیط را رسمی و شیک طراحی کنید. انتخاب مبلمان اداری مناسب در این زمینه بسیار مهم است. اندازه مکان و کوچک یا بزرگ بودن آن اهمیتی ندارد بلکه باید تلاش کنید با نهایت سلیقه فضا را طوری طراحی کنید که به همه امکانات مجهز شده و در همه کسانی که به آن وارد می شوند انرژی مثبت ایجاد شود. هنگام ورود به محیط کاری، در دید اول دکوراسیون و مبلمان اداری خودنمایی می کنند. بنابراین باید به اندازه ای که به دکور منزل خود اهمیت می دهید به زیبا شدن فضای محل کار نیز توجه کنید.

انواع مبلمان اداری

در همه محیط ها از منزل و ادارات گرفته تا یک بنگاه کوچک املاک یا یک مغازه کوچک فروش تنقلات، از میز و صندلی اداری استفاده می کنند. مبلمان اداری به صورت میزهای پاسخگویی به مشتریان در بانک ها، صندلی های انتظار، میز مدیریتی، کمد چوبی، نیمکت و صندلی در مدارس و آموزشگاه ها و سالن های کنفرانس مشاهده می شود. افراد مختلف در زمینه های کاری گوناگون نیاز دارند در جایی بنشینند و با آرامش به انجام کار بپردازند. بنابراین وسایلی که آسایش آنها را فراهم کند و بتوانند ساعات طولانی بر روی آن نشسته و به کار بپردازند باید مناسب باشد. یکی از مهمترین اصول اشتغال در هر شرکت داشتن میز و صندلی استاندارد است که کارکنان ضمن حفظ سلامتی ، آسایش کافی را نیز داشته باشد. انواع مختلف مبلمان اداری از جمله میز مدیریت، پارتیشن اداری، میز تحریر، میز مطالعه، صندلی های اداری، قفسه کتابخانه ، قفسه بایگانی اسناد، صندلی و میز کامپیوتر، کمد و انواع پارتیشن در مدل ها و طرح های مختلف تولید می شوند. 

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای منزل و محل کار

تاثیر مبلمان اداری در ذهن بیننده

استفاده از مبلمان اداری مانند گذشته نیست و رواج بسیاری پیدا کرده است. امروزه بهره گیری از مبلمان اداری شیک و لوکس به جای صندلی های انتظار ساده در هتل ها، رستوران ها، ادارات، دانشگاه ها، بانک ها و دیگر مکان ها مشاهده می شود. به این شیوه محیط های مختلف زیباتر شده و گامی مفید در جهت راحتی استفاده کنندگان است. شرکت یا اداره یا منزلی را نمی ‌توانید پیدا کنید که در آن از مبلمان اداری استفاده نشده باشد. بدون به کارگیری وسایل اداری در دکوراسیون محیط های مختلف ، نقص بزرگی در چیدمان وسایل دیده می شود. مبلمان انتخاب شده باید به گونه ای متناسب با سایر اجزای دکور محیط باشد و مشتری با مشاهده وضعیت ظاهری محیط کسب و کار جذب آن شود. استفاده از مبلمان اداری مناسب عملکرد کارکنان، مدیران و حتی واکنش مشتریان را نیز بهبود بخشیده و تمایل به حضور در آن محیط برای آنها بیشتر است. استفاده از رنگ های مختلف در انتخاب مبلمان های اداری، کلیدی برای جذب هرچه بیشتر مشتری و موفقیت در کسب و کار است، زیرا در لحظه اول مراجعه‌ کنندگان به محل کار شما چشم می دوزند.

مبلمان اداری و کاربردها

کاربرد مبلمان اداری و استفاده مفید از آن در مکان های مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست. کارکنان شرکت ها، دانشجویان دانشگاه ها، دانش آموزان در مدرسه، فروشندگان در فروشگاه ها، مراجعین بانک ها و سایر افراد مختلف در جایگاه های متفاوت به مبلمان اداری نیازمند است. امروزه مبلمان های اداری تولید شده دارای جنس های مختلف و تنوع طرح بسیار زیادی هستند. این وسایل به گونه ای طراحی می شوند که همه سلیقه ها را پوشش داده و در مکان های مختلف با کاربردهای گوناگون قابل استفاده باشند. کاربرد مبلمان اداری بسیار گسترده است و در مکان هایی که تعدادی افراد برای اهداف مختلف حضور دارند به میزان بالایی استفاده می شود. هنگام تهیه مبلمان اداری باید نیازهای خود را در نظر گرفت و سپس اقدام به خرید آن نمود زیرا  با بررسی و تحلیل مکان و انتظاراتتان می ‌توانید کاربرد این وسایل را بهینه تر نمایید.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب

قبل از خرید مبلمان اداری باید به دقت موارد استفاده از آن را بررسی کنید. با بهره گیری از مبلمان اداری باکیفیت به گونه ای که انتظارات و نیازهای استفاده کنندگان را  پاسخگو باشد می توانید راندمان و بازدهی انجام کارها را بالا ببرید. نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب عبارتند از:

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای منزل و محل کار

انتخاب صندلی و میز اداری

میز اداری مناسب برای انجام کارهای روزمره کارکنان  اهمیت فراوانی دارد. برخلاف گذشته، امروزه در تمامی مکان های کسب و کار و همچنین خانه ها از میز اداری استفاده فراوان می شود. میز اداری که جزء مهمی از مبلمان اداری است باید دارای ویژگی های یک میز مناسب باشد. گذشته از ویژگی های ظاهری ، از نظر راحتی کار باید مورد قبول کارکنان باشد. ارتفاع میز اداری باید به گونه ای باشد که بتوانید با صندلی های استاندارد در پشت آن نشسته و ساعت ها مشغول به کار شوید. صندلی مورد استفاده نیز باید استاندارد بوده و ارتفاع و پشتی آن قابل تنظیم باشد. پشتی صندلی اداری باید به گونه ای ساخته شده باشد که ستون فقرات را کاملا پوشش داده و از لحاظ ارگونومی آسیبی به بدن انسان وارد نکند. طراحی صندلی باید طوری باشد که با نشستن صحیح بر روی آن گردش خون در بدن با مشکل روبرو نشود و در نهایت خستگی کارکنان را به همراه نداشته باشد. 

میز مدیریت

میز مدیریت علاوه بر مدیران برای کارکنان ادارات نیز می تواند به کار برده شود. در مقایسه با میزهای اداری، میزهای مدیریتی قیمت بالاتری دارند و همچنین دارای طرح ها و رنگ های متنوع تری هستند. میزهای مدیریتی معمولا از میان رنگ های تیره انتخاب می شوند که بیننده را بیشتر جذب کنند. در میان اجزای مبلمان اداری میزهای مدیریتی اهمیت زیادی دارند. این میزها باید به گونه ای طراحی شده باشند که در فضای اتاق مدیر به راحتی جا داده شده و در کنار اجزاء دیگر اتاق به خوبی قرار گیرد. ساختار میز مدیریتی باید قابلیت آن را داشته باشد که وسایل مختلف مورد نیاز مدیر و همچنین رایانه او، به راحتی در دسترس قرار بگیرد. صندلی های مدیریتی مختلفی نیز برای این میزها طراحی شده که متناسب با میزان انتخابی می ‌توان آنها را نیز خریداری نمود. صندلی مدیریت هم باید دارای استانداردهای لازم باشد. 

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای منزل و محل کار

قیمت و کیفیت مبلمان اداری

هنگام تصمیم برای خرید مبلمان اداری باید بودجه خود را برای این کار تعیین کنید و سپس برای دیدن نمونه های مختلف این وسایل به فروشگاه بروید. در فروشگاه های مختلف مبلمان های اداری، با تنوع بسیار زیادی از این محصولات رو به‌ رو خواهید شد که هر کدام از آنها قیمت خاص خود را دارند. در نظر داشته باشید خریداری کردن محصول با کیفیت مستلزم هزینه بالاتر است. قیمت بالای محصولات با کیفیت ارزش دوام محصول و زیبایی ظاهری آنها را دارد. بنابراین علاوه بر قیمت مبلمان های اداری، کیفیت آن را نیز در نظر داشته باشید. بسیاری از تولیدکنندگان بعضی اجناس خود را با طراحی معمولی و اجناس متوسط روانه بازار کرده با قیمت پایین ‌تر به فروش می رسانند. خریداران باید در انتخاب مناسب دقت کرده با انتخاب محصول با کیفیت، آسایش و دوام بیشتری را برای خود فراهم کنند.

نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری مناسب

همانطور که گفته شد، اینکه چه مبلمانی را برای اداره خود انتخاب کنید موضوعی پیچیده است که نیازمند اندکی تامل می باشد. استفاده از هر مبلمانی برای ادارات جایز نیست و باید از هارمونی و الگویی مناسب پیروی کند. دکوراسیون داخلی اداره در زمانی به طور اصولی انجام می شود که مبلمان خاص و زیبایی را برای محل مورد نظر انتخاب کنیم. نکات مهم انتخاب مبلمان اداری مناسب عبارتند از:

کیفیت بالا مبلمان اداری

مهم ترین و اصلی ترین موضوع در انتخاب مبلمان اداری مناسب، دارا بودن کیفیت بالا و استحکام مناسب است. هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ منطقی، انتخاب مبلمان اداری با کیفیت و بادوام می تواند بهترین گزینه باشد. سعی کنید قیمت مبلمان اداری را با کیفیت آن مقایسه کنید و همیشه کیفیت را در دکوراسیون داخلی ارجع تر از قیمت بدانید.
شاید از خود بپرسید که چرا کیفیت تا این اندازه در مبلمان اداری مهم است؟ در پاسخ باید بگوییم: از آنجایی که اغلب کارکنان و  مراجعین به ادارات، مدت زیادی را صرف این محل می کنند، یقینا این مدت را در حالت نشسته روی مبلمان سپری خواهند کرد. بنابراین تنها کیفیت بالای مبلمان اداره می تواند پاسخگوی این مدت زمان طولانی نشستن افراد باشد.
در انتخاب مبلمان اداری، تنها کیفیت مبلمان ارباب رجوع ملاک نیست. انتخاب مبلمان با کیفیت برای مدیران و کارکنان اداره نیز از مهم ترین موضوعات است که تاثیر مستقیم در افزایش بهره وری کارکنان برای اداره دارد. برای مثال اگر کارمند یک اداره در نشستن پشت میز مدیریت خود راحت نباشد، کارایی او کاهش خواهد یافته و ارباب رجوع راهنمایی نخواهند شد.

اثبات هویت اداره

در انتخاب مبلمان اداری، توجه به هویت و سطح کاری ادارات می تواند یکی از پر اهمیت ترین موارد باشد. برای انتخاب صحیح باید توجه نمود که مراجعین به اداره باید در بدو ورود با هویت شرکت یا اداراه از طریق دکوراسیون داخلی یا مبلمان اداری آشنا شوند. برای مثال اگر شرکت یا اداره شما در سطح سنتی مشغول به کار است، استفاده از مبلمان اداری کلاسیک می تواند از منطقی ترین و بهترین راه ها باشد. همچنین اگر شرکت شما خدمات مدرن و امروزی ارائه می دهد، انتخاب مبلمان مدرن می تواند به آشنایی بیشتر مراجعین کمک شایانی کند.
اگر نیازمند مثالی روشن تر هستید باید یک بانک و یک رستوران را در ذهن خود مجسم کنید. مبلمانی که برای یک بانک در نظر گرفته می شود باید متفاوت از مبلمان یا صندلی های یک رستوران باشد. اگر راحتی مبلمان بانک در صندلی های رستوران باشد، یک همخوانی بزرگ بین راحتی مبلمان منزل و رستوران به وجود خواهد آمد و در نتیجه مشتریان رستوران، غذای خود را در منزل خود میل خواهند کرد و دیگر مشتری این رستوران نخواهند بود.

مبلمان اداری مدرن 

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

ساخت هارمونی

نه تنها مبلمان بلکه سایر اجزای سازنده دکوراسیون داخلی می توانند یک هارمونی قابل توجهی در فضا ایجاد کنند که هماهنگی و زیبایی محیط را دو چندان می کند. بنابراین اگر قصد انتخاب مبلمان اداری را دارید، توجه به هارمونی و نظم موجود در فضا و تطبیق آن با انتخاب خود می تواند شما را به یک انتخاب زیبا و بدون نقص برساند. در دکوراسیون داخلی به وسیله مبلمان توصیه می شود از رنگ های آرامش بخش استفاده شود.
برای مثال، استفاده از رنگ های گرم در کنار رنگ های سرد می تواند علاوه بر افزایش زیبایی، حس تعلق بیشتری در مراجعین ایجاد نماید. البته که برای انتخاب رنگ، باید به موضوع اداره و سطح کاری آن نیز توجه زیادی نمود.

توجه به فضا و محیط کار

شاید بسیاری از ما دوست نداریم به مکان هایی با فضای کم و اصطلاحا محل های دلگیر برویم. بنابراین در صورتی که فضای شما کم است و نیازمند انتخاب مبلمان اداری هستید، از برگزیدن مبلمان جاگیر و بزرگ جثه خودداری کنید. عدم رعایت این موضوع علاوه بر اینکه سبب کمبود فضا خواهد شد، مشتریان شما را هم از بین می برد. یک ایده زیبا در این فقره، استفاده از مبلمان طرح L و بهره گیری از فضاهای گوشه و کنج است. در صورتی که از این ایده در کنار هارمونی رنگ بهره ببرید، زیبایی را در فضای اداره خواهید دید.

تاثیر مبلمان اداری در ذهن مراجعین

در صورتی که کیفیت را در کمال زیبایی رعایت کنید و از رنگ های مناسب و آرامش بخش در مبلمان خود استفاده کنید، ذهن مراجعین در هنگام ورود به اداره شما باز خواهد شد و همین امر باعث می شود تا کارکنان اداره شما از فضای ذهنی گسترده ای بهره مند شوند. موضوعی جالب: یک شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی در مصاحبه ای با یک مرکز خبری بزرگ اعلام کرد: شاید مهم ترین چیزی که در هنگام انجام دکوراسیون داخلی به آن فکر می کنیم این است که فضایی شبیه به بهشت برای مراجعین ایجاد کنیم تا حس تعلق آن ها را تا 100 درصد افزایش دهیم.
زیبایی در هر محلی علاوه بر اینکه باعث آرامش خواهد شد، حس تعلق به آن مکان را نیز افزایش خواهد داد و این موضوع باعث می شود تا مراجعین شما به یک مشتری همیشگی و وفادار تبدیل شوند و دائما به اداره شما مراجعه نمایند. تمامی این فواید تنها مختص مبلمان اداری مناسب است که با توجه به نکات ذکر شده در بالا انتخاب شده باشند.

مطالب آموزشی مرتبط:

نحوه انتخاب کابینت پرونده

نحوه انتخاب کابینت پرونده

شاید شما از جمع کردن پرونده های مهم در خانه خود به صورت شمع روی میز خود خسته شده اید. تقریباً هر بار که می توانید یک کشوی پرونده را باز کنید ، شانه خود را جابجا می کنید و آخرین باری که هیچ کدام از آنها به طور کامل بسته نمی شود ....

نحوه انتخاب کابینت پرونده

برای محیط های اداری چه نوع کتابخانه ای مناسب تر است

برای محیط های اداری چه نوع کتابخانه ای مناسب تر است

طراحی کتابخانه اداری یکی از اصول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی در اداره جات می باشد. کتابخانه اداری علاوه بر نقشی که در زیبایی قسمت داخلی اداره ایفا می نماید، موجب ایجاد هماهنگی و نظم بخشیدن به اداره می شود. کتابخانه ادار....

برای محیط های اداری چه نوع کتابخانه ای مناسب تر است

معرفی قفسه یکطرفه دیواری

   محصولات مشابه